vineri, 25 iulie 2008

De ce Marea Britanie?

Traseul proiectat si efectuat este in acest link. Da clik si vezi imaginea geografica a marcajului turistic.

In dreptul fiecarei "Zile" este traseul parcurs zilnic. Dai clik si link-ul deschide dimensiunea traseului pe harta google. Click.

Ziua 1 . Alba Iulia - Linz

Acest traseu nu prezinta nevoia unor precizari suplimentare. Iesirea din tara se face prin ARAD (Nadlac sau Turnu) DN7 sau Oradea (Bors) DN1 apoi se traverseaza Ungaria. Daca iesirea se face prin ARAD, se intra in Ungaria pe drumul lor national 5 apoi M5 (M de la autostrada 5). In cazul iesiri din tara prin Oradea indic continuarea traseului pana la Budapesta pe drumul lor national 4. Se evita BUDAPESTA pe Autostrada M0 in care intra ambele drumuri indicate. Practic, Mo este centura BUDAPESTEI si leaga toate drumurile si autostrazile ce pleaca, deci inclusiv autostrada M1 pe care se continua deplasarea pana la granita cu Austria. M1 este prima autostrada facuta si merge spre Viena. A nu se uita cumpararea vignetelor de autostrada atat la intrarea in UNGARIA cat si la intrarea in Austria. In Ungaria nu este indicat sa cumparati vigneta de la autostrada sau din apropierea acesteia pentru ca sunt banditi si spun ca nu au vignete cu valabilitate minima de 4 zile oferind numai pe 10 zile (deci platiti in plus daca voiajul nu este intre 5-10 zile. In Austria se ocoleste Viena pe centura orasului, imediat dupa rafinaria OMW, si se continua spre LINZ. In functie de sporul de trafic se poate alege un alt loc de popas.


Ziua 2 Linz (A) - Brusell (Waterloo) (B)

In cea de-a doua zi am ales un traseu mai lung pentru ca frumusetile peisagistice de pana aici pot constitui obiectivul altor excursii, tematice sau turistice pur si simplu fiind aproape de tara. Drumul este de aproximativ 1.000 de km si poate avea rute alternative prin Frankfurt a Main sau prin Heilbron. Oricum eu am iesit putin din Autostrada opentru admira frumusetea peisajelor din zona de izovor a Dunarii (albastre dupa unii, si verzi dupa mine) adica zona Regensburg - Dunarea la izvoare.

Seara, odihna binemeritata a fost asigurata de Hotel ETAP, din zona aeroportului capitalei europene.


Ziua 3 Brusell (B) - Calais (F)

A doua zi un tur al BRUSSEL-ului cu vizitarea principalelor obiective, o bere in frumosul oras LEUVEN (asociat de unii cu STELLA ARTOIS) si apoi o privire de pe movila de pamant care marcheaza evenimentul de la Waterloo (apox. 30 km de Leuven sau de Bruxel) ne da aripi pentru a purcede spre CALAIS (F). In drum ne-am oprit in frumosul oras GENT (daca nu cel mai frumos) in care am admirat arhitectura deosebita a cladirilor vechi construite in diferite perioade istorice. BRUDGE (B) un alt oras frumos cu multe obiective de vizitat, in fapt o fosta capitala culturala europeana in urma cu 5 ani, cred.

La Calais am avut placerea de a ne odihni la un alt Hotel ETAP langa gara feroviara de la Tunelul pe sub canalul Maneci. Pacat ca trenul mai este scump decat vaporul pentru a traversa spre Anglia.

Ziua 4 - Calais (F) - London - Northampton, Northamptonshire, UK

A doua zi dis de dimineata, ne-am imbarcat pe un ferry-boat pentru a traversa Canalul Manecii in directia Dover, nu inainte de a plati cei 152 de euro pentru 9 persoane si un microbuz. Emotia condusului pe stanga a fost risipita prin intrarea direct in autostrada spre Londra. Condusul pe stanga pentru soferii de pe continent si autoturismele cu volan pe stanga nu este o problema daca ai oglinzile exterioare retrovizoare cu spectru larg vizual. Singura problema se ridica la virajul in intersectii pe partea dreapta, cand esti tentat sa virezi scurt si intri pe contrasens. Ca regula simpla, sugerez celor care vor sa calatoreasca conducand o masina de pe continent sa aiba in minte urmatoarea sintagma: soferul trebuie sa fie intotdeauna pe partea cu bordura trotuarului sau acostamentul drumului. Asta am invatat-o de la un roman ce conduce camioane in Anglia.
Dupa aprox. 100 km, am ajuns in Londra si am constatat inca de la inceput ca este un oras deosebit. Cred ca este orasul cu cea mai dura disciplina in constructii, probabil ca regulile au fost impuse dupa marele incendiu ce a devastat capitala. Pot afirma ca totul este very expensive. Intrarea in Catedrala costa 12 lire pentru o persoana, indiferent cate cruci iti faci sa te inchini. Daca vrei sa vezi Londra din roata, mai pui vreo 15 lire de persoana, dar trebuie sa-ti mai ramana 12-15 lire pentru turul Londrei cu celebrele autobuze, care te pot duce de-o parte si de alta a Tamisei, pana la Muzeul de Ceara, unde daca-ti lipsesc cele 20 de lire, poti face doar o fotografie pe exterior. Asa ca am hotarat sa facem turul Londrei atat ziua, cat si noaptea, cu microbuzul propriu, si am economisit aprox. 700 lei. Seara ne-am cazat intr-un oras interesant - North Hampton.

Ziua 5 - Northampton, Northamptonshire, (UK) - Oxford - Northampton, Northamptonshire, UK

Orasul este strans legat de cel care a dezvoltat si scos la lumina importanta ADN-ului. In centru orasului este un monument interesant cu doua spirale, in varful carora sunt doua corpuri umane ce isi iau zborul. Dupa-amiaza petrecuta in Oxford a fost interesanta, in special berea Guiness din pub. A fost interesant sa fim apreciati ca romani de catre un profesor universitar in varsta, care era incantat de olimpicii romani admisi la prestigioasa universitate. In rest, micul orasel poate rezerva satisfactii in domeniul arhitecturii si a cladirilor vechi.

Ziua 6 - Northampton, Northamptonshire, UK - Edinburg

Traseul pana la jumatatea n-a prezentat mult interes intrucat economia timpului mi-a recomandat autostrada, dupa care am trecut pe un drum pitoresc "de coasta", care ne-a impresionat. Acest traseu a urmarit tarmul la Marea Nordului pana la Edinburg, iar in fiecare localitate am putut admira cate un castel cu stadii diferite de intretinere, de la ruine la muzee gazduite in aceste edificii. Salba de sate are o multime de pensiuni B&B, pat si mic dejun (cica bed and breakfast). La Edinburg am nimerit in toiul celui mai mare festival din Europa, care nu ne-a surprins mai mult decat orasul. Acesta este absolut magnific prin asezare, arhitectura, curatenie, populatie si obiective de vizitat. Dupa mine, Scotia este un Ardeal al Angliei.

Ziua 7 Edinburg - Iverness (punct terminus) - Fort William (UK)

Ne-am despartit cu greu de castelul care patrona orasul Edinburg de pe culmea celui mai inalt deal si am plecat prin Scotia spre nord pana la Iverness. Pe drum, inainte de a intra in Scotia, am intrebat un englez ce putem vedea in Scotia si ne-a raspuns "TOTUL, totul este magnific". Acum ca am vazut, nu chiar tot pot spune ca e frumos si merita investit intr-o excursie in aceasta zona, chiar si cu un low-cost urmat de un rent-a-car, solutie a patru tineri din Pitesti care s-au bucurat ca si noi ca avem gusturi turistice comune si vedem romani in vacanta, nu romani tristi, cu gandul zilei de maine si cu plata lirelor pe ora. De la Iverness, ploaia nu ne-a permis sa vedem Nord Kapp-ul Marii Britanii, desi mai erau 100 km, dar ne-am permis sa vedem distileriile de wisky scotian care se impart in: distilerii industriale, distilerii turistice si mixte. Exista chiar o harta cu locatiile. Ca o curiozitate, Ballantines este o marca exclusiv exportului, in Scotia nu este pe raft. Continuam periplul de data aceasta spre sud-vest, spre Fort William, unde vom avea cazarea. Pana acolo, de la Iverness, drumul urmareste salba de lacuri in care cel mai mare, Loch ness poate ca mai adaposteste Monstrul devenit personaj pozitiv, NESSIE, gratie desenelor animate. Fort William este situat in cea mai inalta zona montana a Marii Britanii, unde se practica ski-ul si se odihnesc englezii in numeroasele pensiuni populare B&B.


Ziua 8 - Fort Wiliam - Glassgow (UK) - Stranraer (UK) - Belfast (IRL nord) - Dublin (IRL)

Spectaculozitatea peisajului de la Fort Wiliam spre Glassgow te face sa te intorci din drum si sa refaci acest traseu si in sens invers. Drumul prin defileu si peste stancile acoperite de vegetatie montana sunt o satisfactie reala pentru un ochi ce-si doreste odihna si relaxarea. Glassgow a fost o dezamagire si am plecat spre tarmul vestic, la Stranraer pentru ca nu aveam ce face cu 330 lire ce le-am dat companiei de navigatie pentru a traversa in Irlanda cu ferry-boat-ul. In doua ore si jumatate am uitat de leganatul vaporului si am intrat intr-o zona extrem de sensibila religios, in care oamenii in toata firea, cu credinte diferite, isi fac mereu in ciuda si-si doresc confruntarea ca si cand religia neoprotestanta catolica si reformata nu ar indemna adeptii spre buna convietuire. Cert este ca interesul englezesc in Irlanda de Nord se vede cu ochiul liber, desi in plan practic, astia nu prea au a face cu aia. Trecerea din Irlanda de Nord in Irlanda se face pe nesimtite, doar observi ca timpul se masoara in aceleasi ore, distanta nu se mai masoara in mile, ci in km si motorina o cumperi mai ieftina in moneda europeana si nu in lire. Asa am ajuns in Dublin, unde este o puternica comunitate a confratilor nostri si niste pub-uri deosebite, dupa cunoscatori. Tepusa din centrul orasului este azimutul principal, iar orasul este dedicat sportului in aer liber si plimbarilor prin parcuri si Gradina Zoologica. Exista un monument intr-un parc central ridicat in memoria barbatilor de stat care au facut ceva pentru a completa pagina de istorie irlandeza. In rest, shopping, un castel mai necajit prin dimensiuni si o economie care nu da semne de dezvoltare. Dupa unii localnici, fostul presedinte, prin personalitatea sa, a dus proiecte importante, iar economia a inregistrat crestere. Necazul acestui om a fost ca un datornic mai vechi i-a restituit 25.000 euro in contul bancar, iar presa s-a inflamat in senzational si, din presedinte de stat, a redevenit om simplu. Pentru cei 25.000 euro, viata irlandezilor se schimba spre negativ, noul presedinte nu poate sa continue trend-ul economiei iar spiritul sexului frumos nu poate completa atributul fostului presedinte. Dar nu e treaba mea sa analizez pe altii, ci doar am redat o opinie irlandeza in raport cu nenumaratele plancarde prin care casele se aflau puse la vanzare "for sale" sau se predau contractele de finantare, intrucat proprietarii numerosi inregistrau deficit de cont curent si de venituri. In mod serios, precizez ca m-a surprins numarul de case ofertate spre vanzare.

Ziua 9 - Dublin - Galway - Cliffs of Moher - Roselare (IRL)

Fiind duminica, am traversat Irlanda de la est la vest pentru a vedea si noi frumosul oras Galway de pe coasta Atlanticului, unde exista un acvariu frumos ce imita valurile oceanului si adaposteste o mare varietate de vietati submersive. Orasul e frumos, populatia are o eleganta mai mare fata de Dublin iar curentul Atlanticului il simti. Din Galway poti face un traseu pitoresc spre nord, dar timpul nu ne-a permis si ne-am indreptat spre Cliffs of Moher. In termeni uzuali, sunt niste stanci crescute vertical din apa oceanului, de o marime considerabila, iar termenii stiintifici probabil ca ne indica o cadere a scoartei terestre in urma cu mult timp. Organizarea turismului in acea zona este foarte bine conturata, punctele belvedere si aleile, precum si salile unde poti viziona imagini aeriene tridimensionale in cadrul compelxului turistic iti dau satisfactia unui lucru bine facut si unui pret corect pentru banul platit la intrare. Zona este plina de pensiuni, care mai de care bine plasate, frumoase, cochete, cu flori multe si preturi rezonabile, aprox. 50 euro. La finalul zilei eram pe coasta de sud-est pentru ca a doua zi sa ne urcam pe ferry-boat spre Anglia, zona sudica, totul pentru alte 250 lire si aprox. 4 ore de leganat pe vapor.

Ziua 10 - Roselare - Brocklyn - Stonehenge - Southampton - Portsmouth

Un traseu interesant dar obositor in acelasi timp, cu exceptia "zonei crepusculare" de la Stonehenge, unde cele cateva pietre puse sub forma de poarta sarutului impresioneaza vizitatorii care afla de ritualurile celtice de la inceputurile omenirii. Daca n-ar fi trebuit sa le dai si acolo bani pentru a face o poza cu 3 pietre si daca banii nu s-ar fi numit lire, ar fi fost beautiful, adica fain. Ca la orice casa mare, totul se plateste, iar coroana reginei cu cheltuiala se tine. Southampton este o zona frumoasa, cu litoral utilzat datorita apei mai calde si universitate celebra. Aci am vazut si un business interesant, ca in basmul lui Petre Ispirescu numit Tinerete fara batranete. Pai cum sa mori daca nu ai griji si banii-ti vin lunar? Asa ca in cazul unui cetatean polonez ce avea o vila cu vreo 8 apartamente inchiriate, din care rezulta circa 4.000-5.000 lire lunar. Cred ca cu acesti bani in Polonia se traieste BINE intr-o luna de zile. Valoarea casei in sine nu valora mai mult de 3 apartamente in Cluj-Napoca, dar producea mai mult. Sugerez celor care au bani sa-si cumpere o proprietate de acest gen acolo unde banu-i scump, pentru ca veniturile din chirie folosite in zone cu bani ieftini aduc profit la profit si un trai inspirat din Ispirescu. Seara, imbarcarea pe ferry-boat-ul ce ne-a leganat spre Le Havre toata noaptea a incheiat traseele cu circulatie pe stanga, bani scumpi si lucruri serios si bine facute. Ca o paranteza, in Anglia vesta reflectorizanta este un accesoriu normal purtat de toti functionarii, soferii si muncitorii, alaturi de pantofi cu varf de metal. Moda extravaganta in timpul serviciului este o notiune inexistenta in spatiul insular. Grija fata de protectia in munca este la niste cote absurd de inalte, dar eficiente. Respectul fata de mediu si fata de sanatate surprind turistul neavizat din estul Europei. In Marea Britanie, nimeni nu distruge, nimeni nu construieste la intamplare si cum vrea, nimeni nu fumeaza in spatii publice, chiar daca tigarile se cumpara pe bani si scumpi, si multi, si nimeni nu pune in discutie autoritatea legii. Dar nici nu vezi politisti nevoiasi pusi sa sanctioneze pentru a primi o gradatie sau prime si pentru a se pune bine in ochii sefului. Politistul este sobru si prieten al englezului, nu asteapta spaga sau alte favoruri, si nici nu se da mai important decat este un functionar public platit de noi.

Ziua 11 - Le Havre (F) - Nantes - Angers

Din marele port francez ne-am deplasat prin Normandia spre laguna raului Loara pentru a vizita castelele mult mediatizate de pe malul raului si grotele ramase in urma extragerii pietrei necesare constructiei cladirilor si a castelelor de catre trogloditi. Cele mai interesante mi s-au parut Chateau-rile Angers - Saumur - Villandri si inca vreo doua al caror nume trebuie sa-l caut pe harta, lucru pe care sa-l faca cei care doresc sa urmeze acest marcaj turistic.


Ziua 12 - Angers - Bourges


Ziua 13 - Bourges (F) - Lausanne (CH)

Ziua 14 - Lausanne - Geneva - Lausanne - Zurich (CH)

Ziua 15 - Zurich - Vaduz - Innsbruck (A) - Salzburg - Linz (A)

Ziua 16 - Linz - Arad - Alba-Iulia

marcaj

Astfel a rezultat un traseu cu urmatorul marcaj turistic

16 comentarii:

Ovidiu SIMINA spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ovidiu SIMINA spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
legalaxia9 spunea...

Se spune adesea ca Belgia nu este o tara, ci un compromis. Belgia a fost creata in 1830, cand provinciile catolice din Tarile de Jos care isi castigasera independenta, iesind de sub dominatia Spaniei in secolul al XVII-lea, s-au desprins de nordul calvinist. In esenta exista doua natiuni una care vorbeste flamanda, in nord, si una care vorbeste franceza, in sud.

Cele doua nu se agreeaza, mai cu seama de cand echilibrul puterii trece de la vorbitorii de limba franceza, initial imbogatiti de pe urma minelor (valonii), la flamanzii de curand imbogatiti si numeric superiori, care traiesc in Antwerpen (Anvers) oras situat pe raul Scheldt al doilea port ca marime din Europa. Pentru a complica si mai mult lucrurile, orasul Bruxelles este o enclava de limba franceza in Flandra, iar o minoritate germana traieste de-a lungul granitei cu Germania. Uneori, la Bruxelles, grupari lingvistice rivale fura, in mijlocul noptii, indicatoarele stradale scrise in limba nedorita.

Compromisul la nivel politic s-a realizat prin numirea a trei prim-ministri unul valon, unul flamand si unul belgian. Disputele parohiale sunt numeroase, insa irascibilitatea degenereaza destul de rar in manifestari violente. Avand 66 de ministri in guvern, cu diviziuni politice determinate pe criterii lingvistice, va puteti inchipui ce cosmar birocratic este capitala Belgiei. Ca si cum n-ar fi fost de ajuns, orasul Bruxelles a fost desemnat si capitala Europei; 25 % dintre locuitorii sai sunt birocrati bine platiti, din alte tari ale lumii.

Majoritatea belgienilor sunt oameni prietenosi, muncitori, caracterizati printr-o lipsa de dogmatism, opinii puternice si o dorinta cinstita de a castiga bani multi cu un minimum de efort. Belgienii au muncit din greu ca sa realizeze un vis franco-german o Europa unita , iar europenizarea lor trebuie sa fi contribuit la relativul lor anonimat, in comparatie cu alte popoare.

Cu toate acestea, Belgia, desi mica, se afla pe locul 20 in topul economiilor mondiale, cu mult inaintea unor tari precum Suedia, Austria, Turcia, Danemarca si Africa de Sud, ca sa nu mai vorbim de tigrii asiatici Hong Kong si Singapore. Productia Belgiei o egaleaza pe cea a Taiwanului, o putere in domeniul exporturilor (care are o populatie dubla). In ceea ce priveste PIB-ul pe cap de locuitor, Belgia se situeaza pe locul 14 in lume, inaintea Marii Britanii, Canadei, Australiei, Italiei, Spaniei si Olandei, ocupa locul 12 in Indexul Dezvoltarii Umane si este al saptelea mare comerciant din lume, insumand 4% din totalul exporturilor mondiale!

O mare putere industriala, Belgia este greu de evaluat in ceea ce priveste influenta sa culturala asupra Europei si asupra restului lumii. Impactul bi-culturalismului sau este diminuat de faptul ca rivalitatea intensa tinde sa neutralizeze efectul ambelor parti. Nu exista un profil cultural national unic al Belgiei.

legalaxia9 spunea...

Doar 19,4% dintre restaurantele din Belgia au primit aviz favorabil de functionare in conditii ireprosabile, in timp ce aproape 60% dintre ele au primit acest aviz insa insotit de o serie de observatii. 21,7% dintre restaurantele belgiene verificate de Agentia Federala pentru Securitatea Alimentara (AFSCA) nu au primit aviz favorabil de functionare.AFSCA a realizat in timpul anului trecut, o serie de inspectii in mai mult de 9.000 de restaurante, cafenele si hoteluri, in vederea verificarii in ce masura sunt respectate conditiile de igiena. In majoritatea cazurilor, restaurantele au primit amenda si avertisment, iar in cazurile foarte grave au fost retrase licentele de functionare. Sursa: La Libre

legalaxia9 spunea...

Belgia: Un elev din 3 nu ştie să scrie corect

Intr-o clasa primara din Belgia, intre 6 si 10 elevi au probleme de scriere corecta. Conform unui studiu efectuat pe un esantion de 40.000 de elevi belgieni, aproximativ o treime dintre cei care sunt in ciclul primar nu stiu sa scrie corect.Mai mult, studiul, comandat de cei de la Pelikan, arata ca elevii nu stiu sa tina stiloul in mana, motiv pentru care fac litere diforme si ilizibile si scriu lent. Specialistii arata ca aceste probleme au un fundament psiho-emotional. Copiii belgieni nu au incredere in ei, motiv pentru care nu reusesc sa se concentreze si sa se motiveze. In consecinta, cand ajung la gimnaziu, unde ritmul este mai alert, nu fac fata.O posibila cauza ar fi faptul ca elevii incep de mici sa scrie pe calculator, motiv pentru care nu-si mai exerseaza mana. De asemenea, timpul prelungit petrecut pe calculator isi spune cuvantul, spun specialistii. Sursa: rtl.be

legalaxia9 spunea...

Codul Belgian al Ciocolatei

LANSARE. Asociaţia Regală Belgiană de ciocolată, pralină, biscuiţi, zahăr şi produse zaharoase a scos pe piaţă un "Cod Belgian al Ciocolatei" care oferă informaţii necesare etichetării ciocolatei care provine din Belgia. Documentul va fi disponibil începînd cu 1 septembrie 2008 şi are ca scop protejarea reputaţiei ciocolatei belgiene, care este recunoscută internaţional ca avînd o calitate superioară faţă de alte astfel de produse. De asemenea, cu ajutorul acestui ghid, producătorii belgieni speră că vor ajuta consumatorii să nu mai fie înşelaţi oferindu-li-se ciocolată care nu provine din Belgia. Codul nu are caracter juridic.

legalaxia9 spunea...

n Belgia, să circuli cu trenul e mai scump decât cu maşina

Sa mergi cu transportul public in Belgia, costa de doua ori mai mult decat daca mergi cu masina, remarca profesorul Mark Pecqueur, de la o universitate din Anvers. Acesta a realizat un mic calcul care demonstreaza ca o masina precum un Opel Astra, de exemplu, sau un VW Golf, costa anual in jur de 5.000 de euro. In acelasi timp, un abonament pentru o familie cu doi copii cu varste mai mari de 12 ani, costa mai mult de 10.000 de euro pe an. Mai mult, ministrul belgian de transporturi a recunoscut ca preturile serviciilor feroviare din Belgia sunt foarte ridicate, insa a tinut sa precizeze ca "nu sunt cele mai mari din Europa". Sursa: rtl.be

legalaxia9 spunea...

Mathilde de Belgique - cea mai eleganta?

Incepand din 29 iulie printesa Mathilde a Belgiei se afla pe primul loc in topul celor mai bine imbracate femei ale planetei. In fiecare an, Vanity fair realizeaza lista celor mai bine imbracate vedete - "The International Best-Dressed List". Fiecare din noi poate sa-si exprime parerea votand aici
http://www.vfdaily.com/style/bestdressed/index.php?&c=Women

legalaxia9 spunea...

15 ani de domnie pentru Albert II al Belgiei

Albert II, al şaselea rege al Belgiei, a sărbătorit luna aceasta 15 ani de la urcarea pe tron, într-un climat tensionat generat de criza prelungită din ţara sa, de după alegerile din 10 iunie 2007, criză în care a avut mai multe ocazii să se implice. După ce a numit un «informator», un «formator», «exploratori» şi trei «mediatori», Regele a făcut apel la Guy Verhofstadt să continue activitatea la cârma executivului federal, încă câteva luni după încheierea mandatului sau, înainte de a-l numi pe Yves Leterme ca prim ministru, în luna martie. O altă criză care a marcat domnia sa a fost în 1996 afacerea Dutroux, pedofilul care a ucis mai multi copii, descoperiţi îngropaţi în curtea casei sale. Din punct de vedere al vieţii private, Albert II şi-a văzut familia mărindu-se prin căsătoria fiilor săi Philippe (1999) şi Laurent (2003) şi naşterea a numeroşi nepoţi.


Actualul monarh, Albert II, i-a succedat fratelui său, Baudouin I, care a decedat la data de 31 iulie, 1993. Albert a depus jurământul pentru a devenii rege la data de 9 august, 1993.

legalaxia9 spunea...

Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord (engleză United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) este un stat independent în Europa de Vest. Este compus din patru ţări tradiţionale: Anglia, Scoţia, Ţara Galilor şi Irlanda de Nord, precum şi din mai multe teritorii dependente. Capitală a sa este oraşul Londra.

Regatul Unit este numit, în mod obişnuit, în româneşte, Marea Britanie, chiar dacă acest nume nu este întru totul corect, deoarece Marea Britanie desemnează doar Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor. Regatul Unit nu trebuie însă confundat cu Anglia - una din ţările constituente.

Cea mai mare parte a sa este situată lângă coasta continentală de nord-vest a Europei continentale, regatul fiind înconjurat de Marea Nordului, Canalul Mânecii şi de Oceanul Atlantic.

legalaxia9 spunea...

Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord (engleză United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) este un stat independent în Europa de Vest. Este compus din patru ţări tradiţionale: Anglia, Scoţia, Ţara Galilor şi Irlanda de Nord, precum şi din mai multe teritorii dependente. Capitală a sa este oraşul Londra.

Regatul Unit este numit, în mod obişnuit, în româneşte, Marea Britanie, chiar dacă acest nume nu este întru totul corect, deoarece Marea Britanie desemnează doar Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor. Regatul Unit nu trebuie însă confundat cu Anglia - una din ţările constituente.

Cea mai mare parte a sa este situată lângă coasta continentală de nord-vest a Europei continentale, regatul fiind înconjurat de Marea Nordului, Canalul Mânecii şi de Oceanul Atlantic.

legalaxia9 spunea...

Regatul Unit al Marii Britanii

Populatia: 60.209.500 locuitori
Capitala: Londra
Suprafata: totale: 244.820 km²; % apa: 1,34
Religia: anglicani 56%; catolici 13,1%; metodisti 4%; musulmani 2%;
Media de viata: 76 de ani ( pentru barbati); 81,3 de ani (pentru femei)
Moneda: lira sterlina
Principalele exporturi: produse mnufacturate, masini, combustibili, alimente
Internet: .uk
Cod telefon: +44

legalaxia9 spunea...

In parlamentul britanic, care numara 650 de membri, sunt numai 400 de locuri. Cine intarzie trebuie sa stea in picioare.

Ar fi bine si in Romania!!!

legalaxia9 spunea...

Primul element asupra căreia trebuie reflectat în realizare profilului de ţară al Regatului Unit este „flexibilitatea constituţională”, apelând la acest concept folosit de Lijphart în prezentarea modelului Westminster în Regatul Unit. Constituţia UK este caracterizată ca o Constituţie nescrisă, însă cel mai bine descrisă ca „parţial scrisă şi în totalitate necodată”[5]. Ea, aşa cum precizează şi Lijphart, oferă posibilitatea Parlamentului de a o modifica la fel de uşor ca pe orice altă lege, cu o majoritate simplă şi nu cu supermajorităţi şi reprezintă de altfel şi absenţa controlului constituţional, cea de-a noua caracteristică a modelului Westminster. Există însă două principii de bază ale Constituţiei britanice: statul de drept sau domnia legii şi supremaţia Parlamentului.
Statul de drept garantează că drepturile individuale sunt determinate prin lege şi nu de comportamentul arbitrar al autorităţilor, că nu poate exista pedeapsă dacă nu e prin decizie judecătorească şi că fiecare, indiferent de poziţia în societate este subiect al legii. Totuşi, critica acestui principiu poate fi că libertăţile individuale depind de el.
Constituţia britanică este derivată din legi normative, exemplu Actul de Unificare din 1707, Actul Comunităţilor Europene din 1972 şi dintr-un set de convenţii, înţelegeri nescrise şi obiceiuri, respectate fără a fi scrise, exemplu fiind convenţia ca monarhul să semneze actele parlamentului după ce trec de ambele camere şi convenţia ca guvernul să demisioneze după un vot de blam, de neîncredere.
Autoritatea constituţională este conferită şi de Prerogativele Regale şi de suveranitatea Parlamentului, ce poate sa dea orice lege şi nu există o instanţă naţională mai înaltă care să conteste decizia lui. Totuşi, suveranitatea Parlamentului poate fi limitată de calitatea de membru al Uniunii Europene al UK, ţinând cont de faptul că orice lege de la nivel european este considerată superioară legilor ordinare şi este protejată de o curte constituţională înaltă, Curtea Europeană de Justiţie[6].
Chiar înainte de a discuta despre tipul de regim, sistemul de partide sau de tipul de cabinet caracteristice Regatului Unit, este util să facem referire la aceste elemente pentru a explica că suveranitatea Parlamentului este „condiţionată” de alţii factori externi: grupurile de interese, agenda publică, atenţia guvernului faţă de opinia publică, factori care sunt caracteristici unei democraţii reprezentative, aşa cum este şi Regatul Unit. Suveranitatea Parlamentului reiese din posibilitatea acestuia de a vota legi, iar în condiţia în care guvernul are majoritate în Parlament, UK fiind un sistem parlamentar de guvernământ şi monarhie, în care, în prezent rolul monarhului este mai mult unul ceremonial iar prerogativele regale dau o putere considerabilă miniştrilor din guvernm, ca reprezentanţi ai Reginei, el poate trece orice lege doreşte fără mari dificultăţi. Însă, alegerile generale din 5 în 5 ani, limitează acţiunile acestuia, el fiind condiţionat să ţină cont de faptul că, acţiunile sale se vor reflecta în votul populaţiei, iar interesele grupurilor de interese sunt luate în considerare şi influenţează agenda guvernmului, chiar dacă acest lucru nu este recunoscut în mod public.
Constituţia unei ţări reglementează forma, puterile şi funcţiile instituţiilor statului şi relaţiile dintre aceastea, iar consecinţele unei Constituţii nescrise în cadrul unui stat trebuie clar delimitate înainte de a vorbi despre celelalte elemente specifice petru a trasa limitele în care este exercitată puterea politică.

legalaxia9 spunea...

Istoricii care au realizat monografia comunei Manastireni din judetul Cluj au descoperit ca o strabunica a actualei regine a Marii Britanii, Elisabeta a II-a, este o contesa originara din aceasta localitate.

Tudor Salagean, seful Sectiei de Istorie la Muzeul National de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca, a declarat, sambata, ca aceasta contesa, Kristina Kemeny, a reusit sa introduca numele Manastireni in genealogia regala britanica.

LEGATURI PRINCIARE

Istoricul clujean a precizat ca tanara contesa Kristina Kemeny de Manastireni (Magyargyeromonostor) s-a casatorit in 1763 cu baronul Balthazar Banffy de Losoncz, cu care a avut o fiica, Terezia Banffy. Aceasta a fost bunica Claudinei Rhedey, care s-a casatorit la 2 mai 1835 cu un aristocrat german, ducele Alexandru de Wurtemberg. Fiul lor, Francisc de Teck, casatorit in 1866 cu Mary Adelaide de Cambridge, principesa a Marii Britanii si Irlandei de Nord, a fost tatal printesei Mary de Teck. In esenta, legatura dintre contesa Kemeny si familia regala britanica s-a realizat prin intermediul unor mezaliante cu familii princiare din Germania.

TRONUL BRITANIC

Principesa Mary a devenit la 6 iulie 1893 sotia lui George al V-lea, rege al Marii Britanii. "Fiul lor, George al VI-lea, rege al Marii Britanii intre
1936-1952, este tatal reginei Elisabeta a II-a. Astfel, Kristina Kemeny este stra-stra-stra-stra-strabunica actualei suverane a Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord", a explicat Salagean. Potrivit acestuia, blazonul Kristinei Kemeny se gaseste inca in Biserica Reformata din Manastireni.

MONOGRAFIE

Monografia "Manastireni si Manasturu Romanesc - Satul sufletului meu" a fost lansata sambata in comuna, in prezenta a peste 2.000 de invitati. Comuna se afla la 45 de kilometri de Cluj-Napoca si a fost prima data atestata documentar in anul 1322. In cadrul manifestarii, la care au fost prezenti, printre altii, presedintele PD, Emil Boc, presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara, comandantul Corpului IV Armata Teritorial "Constantin Prezan", general maior Ioan Ciupei, parlamentari de Cluj, au fost depuse coroane de flori la bustul regelui Ferdinand, iar un sobor de preoti, condus de PS Vasile Somesanul, vicar episcopal al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului si Clujului, a oficiat o slujba de pomenire.

CHARLES SI ROMANIA

Printul mostenitor al Marii Britanii, Charles , a vizitat de mai multe ori Romania. Printre altele, el sponsorizeaza si restaurarea palatului Banffy din localitatea clujeana Bontita. Conform datelor furnizate de istoricul Tudor Salagean, familia Banffy, ai carei descendenti mai traiesc in Romania, este inrudita cu familia regala britanica.

PARTICIPARE
Lansarea monogra-fiei "Manastireni si Manasturu Romanesc - Satul sufletului meu", au participat si altetele regale Principesa Margareta si Principele Radu de Hohenzollern-Veringen , care au dezvelit un bust al Regelui Ferdinand, realizat de sculptorul Doru Stoica.

INRUDIRE

Regina Maria , sotia regelui Ferdinand I al Romaniei, este legatura cea mai directa dintre casele regale din Romania si Marea Britanie. Nascuta la 17 octombrie 1875, in Eastwell-Park (Anglia), Maria Alexandra Victoria era fiica ducelui Alfred de Edinburgh, fiul al reginei Victoria. Mama sa, ducesa Maria Alexandrovna, era unica fiica a tarului Alexandru II al Rusiei. Principesa Maria s-a logodit la 16 ani cu Ferdinand de Hohenzollern, printul mostenitor al Romaniei. Casatoria a avut loc la 29 decembrie 1892, iar in ianuarie 1893 o nunta speciala a fost organizata si la Bucuresti.

Iasi spunea...

Buna ziua
Imi cer scuze ca va deranjez insa va scriu pentru a va propune sa facem un schimb de linkuri - 3 way link exchange - in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://i-love-iasi.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Program liga 1.
Daca doriti sa facem schimbul doresc sa-mi spuneti titlul linkului dumneavoastra( adresa mea de mail este iacob_ctin@yahoo.com).
O zi buna va doresc